1397-10-11 16:02
1254
0
60033
کارگردان و مستندساز گلستانی:

فیلم قلاده های طلا، ثبت کننده برگی از تاریخ ایران است

کارگردان و مستندساز گلستانی در خصوص فیلم قلاده های طلای طالبی گفت: این فیلم یکی از معدود فیلمهایی است که مخاطب را تا آخر فیلم پای تلویزیون نگه میدارد و ثبت کننده ی برگی از تاریخ ایران است.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه اترک، این روزها اظهار نظر در خصوص فیلم قلاده های طلا یکی از بحثهای روز در عرصه جامعه شده است.

مقام معظم رهبری نیز در خصوص این فیلم فرموده اند:«آفرین آفرین آفرین؛ دست شما درد نکند از قول من به بازیگران سلام برسانید.»

محبتعلی سیدی، کارگردان و مستند ساز گلستانی که آثار مختلفی از او مانند: یک روز برفی با معلمان، نقشه، فراموش شدگان، چراغ و ... تولید شده و برخی از آثار وی مانند: چراغ به جشنواره عمار رسیده و جواز اکران هم گرفته است، در خصوص این اثر هنری ارزشمند گفت: فیلم قلاده های طلا، اثر آقای ابوالقاسم طالبی اثری به یاد ماندنی و به نوعی ثبت کننده ی برگی از تاریخ ایران اسلامیست.

سیدی ادامه داد: این فیلم از لحاظ محتوایی بسیار پر بار است و اطلاعات بسیاری را به مخاطب منتقل می کند و اطلاعات موجود در فیلم از یک زاویه و متعصبانه منتقل نشده و میتوان گفت این فیلم با رویکرد واقع گرایانه ساخته شده است.

کارگردان گلستانی ادامه داد: اگر کسی اسناد موجود در موضوع فتنه 88 که از منابع موثق و آگاه جمع آوری شده را بررسی کند و بعد فیلم قلاده های طلا را ببیند متوجه می شود این فیلم دقیقا روایت مستندات موجود است.

سیدی افزود: محتوای غنی فیلم نشان دهنده ی مطالعه و تحقیق زیاد در مورد چگونگی شکل گیری فتنه 88 و ماجراهای آن 8ماه طوفانی در کشور است. تحقیقی که بخشی از آن فقط بررسی 4000 صفحه از سایت های رژیم اشغالگر صهیونیستی درمورد این فتنه، توسط کارگردان است.

کارگردان چراغ اضافه کرد: کارگردانی فیلمی که قرار است مستند و بر اساس واقعیت پیش برود کار بسیار سختیست، چون کارگردان و نویسنده دستش باز نبوده که از تخیل خود زیاد استفاده کند ولی با این وجود مخاطب را تا آخر فیلم پای تلویزیون نگه می دارد و مانند بسیاری از فیلم های دیگر نیست که در دقایق اوله فیلم کل ماجرا را بتوان حدس زد.

محبتعلی سیدی در پایان هم گفت: علت تقدیر رهبری از این فیلم نیز می تواند این باشد که اولا مستند است و توهم و تخیل نویسنده و کارگردان نیست و اینکه این فیلم بسیاری از ماجراهای اتفاق افتاده در آن ایام را با زبان تصویر و فیلم، برای مردم ترسیم و قابل فهم تر نموده است.

سیدی در نهایت، فیلم قلاده های طلای طالبی را اثری تاریخی برای ثبت وقایعی حقیقی از کشور برشمرد که دیدن آن حتی سالها بعد برای تحلیل تاریخ انقلاب، از اسناد خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.